Абетка безпеки

«Як уникнути насильства?»

1. Уникайте спілкування з малознайомими й незнайомими людьми.

2. У разі, коли навіть знайома людина пропонує вам щось «недобре», «таємниче», «заборонене», - відмовтесь!

3. Пам'ятайте! Ніхто не має права вас до чогось насильно примушувати!

4.У разі небезпеки – виказуйте активний супротив - кричіть, бороніться, кусайтеся, бийтеся.

5.Активні дії злякають нападника!

Пам'ятка «Як уникнути сексуального насильства?»

1.Твоє тіло належить тільки тобі. Ніхто не має права без твоєї згоди навіть торкатися до нього.

2.Якщо хто-небудь доторкнеться до тебе так, що тобі це не сподобається, або попросить тебе доторкнутися до нього, а тобі цього не хочеться робити, не потрібно навіть розмовляти з такою людиною.

З.Ти маєш право відповісти такій людині «Ні!» або «Не торкайтеся до мене!». У тебе є також право піти від такої людини.

4.Про те що сталося, потрібно розповісти дорослому, до якого маєш довіру (це можуть бути родичі, друзі батьків, сусіди, вчителі тощо).

5. Жодна доросла людина, за винятком лікаря, який робить це для твого здоров'я, не повинна торкатися твоїх інтимних частин тіла. Якщо хтось проти твоєї волі доторкнеться до тебе і скаже: «Це наша таємниця» - обов'язково треба розповісти про це дорослим, яким ти довіряєш (ніколи, ні за яких обставин не слід зберігати такі таємниці).

6. Жодна людина не має права просити тебе торкатися інтимних частин її тіла.

7.Намагайтеся уникати ситуацій, які можуть призвести до насилля.

8. Якщо ти не хочеш сексу, не треба поводитися провокуюче.

9. Зупиняй усі спроби схилити тебе до сексуальних стосунків. Дій упевнено та наполегливо. Твої впевненість та наполегливість можуть зупинити насильника.

10. У разі застосування до тебе сили - кричи, кусайся, дряпайся, відбивайся, тобто, роби усе, щоб вирватись та втекти. Застосовуй будь-які хитрощі, обман!

11. Будь упевнений, що дорослі, яким ти довіряєш, повірять тому, що ти їм розповіси, та завжди захистять: це не твоя провина!!!

Пам’ятка для учнів
щодо запобігання вживання наркотичних та психотропних речовин

1. Наркотичний дурман – фальшивий стан примарного блаженства, під час якого порушується адекватне сприйняття навколишньої дійсності.

2. Під час уживання наркотиків постійно посилюються психічні та фізичні виснаження організму, внаслідок чого людина може померти.

3. Звичка до наркотиків з часом переходить у хворобливу пристрасть.

4. Тривале вживання наркотиків призводить до того, що вони входять до хімічного складу тканин організму людини й стають необхідною умовою збереження його біологічної та хімічної рівноваги.

5. Наркоман втрачає почуття власної гідності та відповідальності за себе та інших, можливість визначити мету на майбутнє.

6. Знаючи про все це, зробіть правильний вибір свого майбутнього

Рекомендації соціального педагога підліткам

1. Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.

2. Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.

3. Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.

4.Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.

5.Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.

6. Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.

7. Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.

8.Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.

9. Люби себе будь-якого. Формуй в собі позитивну самооцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.

Рекомендації соціального педагога підліткам щодо уникнення конфліктів

1. Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.

2. Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очами опонента.

3. Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.

4. Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.

5. Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.

6. Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.

Рекомендації соціального педагога підліткам щодо подолання агресивності:

• виконувати фізичні вправи (гімнастика, аеробіка, біг, їзда на велосипеді);

• займатися силовими видами спорту (бокс, боротьба);

• займатися фізичною працею;

• виливати злість на неживі об'єкти (побити подушку, диван, боксерську грушу, пошматувати газету);

• використовувати масаж, особливо верхньої частини спини, з метою зняття напруги;

• викричатися на самоті, не спрямовуючи свій гнів на об'єкт роздратування;

• обговорити ситуацію, яка викликає роздратування, з близькою людиною;

• висловити уявному об'єкту своє невдоволення;

• написати листа об'єкту роздратування, але не надсилати його;

• змінити вид діяльності, що допоможе відволіктися від проблеми;

• використовувати комунікативну техніку «Я»-повідомлення: висловлюючи співрозмовникові почуття щодо ситуації, яка вас дратує, викликати співчуття та бажання зрозуміти вас і не руйнувати стосунків. Наприклад: «Я сповнений гніву, злий, розлючений, дуже сердитий, мене дратує ця ситуація, мені ніяково, дуже боляче»;

• використовувати асоціативне «Я»-повідомлення: злий, як тигр;

• релаксація — метод, за допомогою якого можна частково чи повністю позбутися фізичного або психологічного напруження;

• медитація — занурення розумом у предмет, ідею, що досягається шляхом зосередження на одному об'єкті й усунення всіх інших зовнішніх (звук, світло) та внутрішніх (фізичне, емоційне напруження) чинників.

Кiлькiсть переглядiв: 292