З метою реалізації завдань плану заходів щодо запровадження інклюзивного навчання в ХЛ №65 з вересня 2018 року і по теперішній час впроваджується інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами, що сприяє більш якісному включенню цих дітей у освітній процес.
Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтеграція у суспільство, залучення сім’ї до участі у навчально-виховному процесі.
Основними завданнями інклюзивного навчання є:
- здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня у середовищі здорових однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти;
- забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їх здібностей;
- створення освітньо-реабілітаційного середовища для задоволення освітніх потреб учнів з особливостями психофізичного розвитку;
- створення позитивного мікроклімату у загальноосвітньому навчальному закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей з особливими освітніми потребами з іншими учнями;
- забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
- надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей з особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.
Інклюзивна освіта– це процес розвитку загальної освіти, який передбачає доступність освіти для дітей із психофізичними вадами в загальноосвітніх навчальних закладах.
Основними принципами інклюзивної освіти є:
1) рівний доступ до навчання в загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною;
2) визнання здатності до навчання кожної дитини та необхідність створення суспільством відповідних умов для цього;
3) забезпечення права дітей розвиватись у родинному оточенні та мати доступ до всіх ресурсів місцевої спільноти;
4) залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та їх перших учителів;
5) навчальні програми, які ґрунтуються на особистісно орієнтованому та індивідуальному підходах, що сприяють розвитку навичок навчання протягом усього життя;
6) визнання факту, що інклюзивне навчання передбачає додаткові ресурси, необхідні для забезпечення особливих освітніх потреб дитини;
7) використання результатів сучасних досліджень та практики в реалізації інклюзивної моделі навчання;
8) командний підхід у вихованні та навчанні дітей, який передбачає залучення педагогів, батьків, спеціалістів.
Увага! Про режим роботи інклюзивно-ресурсного центру