З метою проведення цілеспрямованої профілактичної роботи з підростаючим поколінням щодо попередження травматизму невиробничого характеру та виховання поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення навичок дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності в умовах воєнного стану у закладі освіти організовано роботу дружин юних рятувальників-пожежних.
Розроблено Положення про дружину юних рятувальників-пожежних закладу освіти.
Відповідальна за організацію та роботу дружин юних рятувальників-пожежних школи - Власенко Ольга Ігорівна.
Маєш бажання стати частиною команди юних рятувальників та рятувальниць?
Твій вік від 6 до 17 років? Тоді не вагайся, скануй qr-код та заповнюй анкету. Звісно, можеш попросити батьків тобі у цьому допомогти.
Топ-5 причин, чому варто долучитися до нашого руху юних-рятувальників:
- участь у тематичних заходах, творчих зльотах, челенджах на протипожежну та протимінну тематику;
- створення стильного, графічного / відео-контенту та публікування в соціальних мережах, сайтах;
- екскурсії до пожежно-рятувальних підрозділів (+селфі з героями без зброї), класів безпеки, музеїв, виставок на протипожежну та протимінну тематику;
- участь у спортивних змаганнях, рятувальних квестах, майстер-класах, фестивалях;
- можливість спільно з рятувальниками проводити цікаві заходи та заняття з однолітками, друзями та батьками.
Та ще багато цікавих подій від надзвичайників.
На Харківщині запрацював мобільний клас безпеки
У Харкові на базі 26-ї частини ДСНС відкрився Клас безпеки
18 липня у Харківському ліцеї № 65 відкрився вже 4-й у Новобаварському районі Харкова Клас безпеки. Він обладнаний всім необхідним для навчання дітей різного віку основам безпеки в різноманітних сферах життя, допоможе навчитися розпізнавати небезпеки і розуміти, як діяти в екстремальних ситуаціях.
Першими відвідувачами Класу стали учні молодших класів ліцею. А першими вчителями – показова команда ДЮПР з цього ж ліцею, яка цьогоріч стала кращою на Харківщині. Юні рятувальники краще за всіх однолітків знають правила безпеки життєдіяльності та основи рятувальної справи. Саме тому вони в змозі знайти спільну мову з меншими товаришами і роз’яснити малим що можна робити, а що краще не слід, щоб не трапилось біди. Крім того, в процесі пізнання цих необхідних правил малеча стає зацікавленою згодом також вступити до лав руху юних рятувальників.
Фахівці ДСНС сьогодні були в ролі спостерігачів, лише час від часу надаючи уточнення чи підказки. Вони пишаються своєю майбутньою зміною і радіють стрімкому поширенню руху юних рятувальників на Харківщині.
З метою формування безпечного освітнього середовища закладів освіти, забезпечення життя і здоров’я учасників освітнього процесу у період дії воєнного стану та в подальшому в звичайних умовах життя, формування в учнівської молоді базових понять основ безпечного середовища, які містять у собі знання з правил пожежної безпеки, мінної безпеки та цивільного захисту в цілому, забезпечення ефективної профілактики правопорушень серед учнів, попередження конфліктів та інших негативних явищ, дотримання правил особистої безпеки, засвоєння алгоритму дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру. Керуючись наказом Міністерства освіти і науки України №135 від 10.02.2023 «Деякі питання створення та функціонування класів безпеки у закладах освіти» в ліцеї було створено «Клас безпеки». Він обладнаний всім необхідним для навчання дітей різного віку основам безпеки в різноманітних сферах життя, допомагає навчити розпізнавати небезпеки і розуміти, як діяти в екстремальних ситуаціях. При облаштуванні класу безпеки передбачено такі зони:
- зона перегляду відеоуроків та презентацій;
- зона пожежної безпеки (для вивчення правил пожежної безпеки, алгоритму дій при пожежі, вивчення основ користування вогнегасниками та іншими первинними засобами пожежогасіння);
- зона мінної безпеки (для вивчення правил поведінки у разі виявлення вибухонебезпечних та підозрілих предметів);
- зона безпеки життєдіяльності (для вивчення правил безпечної поведінки у різних сферах життя, у тому числі алгоритми дій у разі надзвичайних ситуацій різного характеру);
- зона домедичної допомоги (для проведення занять та тренінгів з надання першої домедичної допомоги при травмах різного характеру та опіках, у тому числі зупинка кровотечі, проведення серцево-легеневої реанімації тощо);
- зона психологічного розвантаження (для роботи з психологами, виконання творчих завдань, проведення бесід тощо);
- ігрова зона (для дітей молодшої вікової категорії для проведення тематичних рухливих ігор та вправ).
Розташування усіх цих зон, відповідають вимогам Санітарного регламенту.
На базі класу безпеки працює Дружина юних пожежних-рятувальників. Вона є складовою формування компетентностей безпеки в учасників освітнього процесу.
Зважаючи на виклики сьогодення, велику кількість різноманітних надзвичайних подій та ситуацій, потребу підростаючого покоління у нових знаннях та навичках – постало питання про реорганізацію напрямку і формату підготовки дітей. Це має бути не лише пожежна справа. А й формування широкого спектру вмінь і знань – від дій під час пожеж до подій на воді, стихійних лих, небезпеки від вибуху боєприпасів тощо. Час диктує також необхідність вміти надавати домедичну допомогу потерпілому та поширювати культуру безпеки життєдіяльності серед однолітків.
Співпраця з фахівцями ДСНС є вкрай необхідною у напрямку формування в учнівської молоді культури безпечної поведінки, оволодіння основними навиками надання само- і взаємодопомоги в екстремальних ситуаціях, професійної орієнтації дітей та молоді, популяризації руху юних рятувальників-пожежних серед дітей та залучення їх до участі у різноманітних безпекових активностях. Бо безпека – це пріоритет, і діти мають бути у безпеці. Безумовно для учасників освітнього процесу та рятувальників це дуже корисні та цікаві зустрічі. Бо вони мають змогу у цікавій ігровій формі провести для учнів тематичні уроки та майстер-класи, завдяки яким діткам легше запам’ятовувати важливу інформацію, що покликана вберегти їхні життя та навчити дати собі раду в небезпечних ситуаціях. А для дружини юних пожежних -рятувальників це неабиякий досвід та нові навички з рятувальної справи, бо саме вони взяли на себе важливу функцію із пропаганди безпечного ставлення до вогню, мін снарядів. А врешті - решт здорового способу життя, в якому б не було місця непродуманим пустощам, безпечності. Тому було розроблено та затверджено план роботи ДЮРП, який складається з п’яти розділів: навчальні онлайн-заняття та тренування, інформаційно-просвітницька робота, організація соціальних заходів та волонтерської діяльності, підготовка до змагань та конкурсів, проведення святкових онлайн- заходів з нагоди Дня дружини юних рятувальників - пожежних та інших важливих подій.
Проєкт «Класи безпеки» органічно вписався в канву різноманітних заходів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, що проводяться в освітньому середовищі.
На відміну від «Дня ЦЗ» чи «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності», процес отримання знань в класі безпеки здійснюється постійно та в будь - який спосіб: від уроків до рухливих ігор та релаксу, відповідно побажань учнів.
Саме атмосфера невимушеності, безпосередності, свободи та творчості характеризує клас безпеки, як новаторське та багатообіцяюче освітнє явище, очікуваним результатом якого є формування особистості безпечного типу. Причому в буквальному сенсі, адже навички безпечної життєдіяльності учні опановують самостійно в процесі інтерактивного спілкування один з одним, з навчальним матеріалом, з натурними зразками та приладами облаштованих зон.
Безпечна особистість сьогодні – це запорука безпечного та здорового майбутнього. І саме клас безпеки на чолі з дружиною юних пожежних – рятувальників та наставників ДСНС вже сьогодні працюють над його творенням.
На Харківщині визначено переможців обласного конкурсу «Рух юних пожежних – рятувальників»
ДРУЖИНА ЮНИХ РЯТУВАЛЬНИКІВ ПОЖЕЖНИХ "KOD UA"