- створює сприятливі умови у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей кожної дитини;
- забезпечує формування власних цінностей та громадянської позиції в учнів;
- попереджує та локалізує негативні впливи соціального середовища на особистість;
- здійснює соціальний патронаж малозабезпечених, багатодітних, неповних сімей тощо.
- проводить інформаційно-просвітницьку роботу з учнями на педагогічну, психологічну, політичну тематику;
- проводить соціально-профілактичну роботу з дітьми схильними до девіантної поведінки;
- здійснює посередництво між особистістю і освітнім установою, сім’єю, середовищем, органами влади;
- вивчає психолого-педагогічні особливостей дітей та їх оточення, умов життя; виявляє інтереси й потреби, труднощі й проблеми школярів, відхилення у поведінці та надає соціальну допомогу і підтримку учням, які навчаються у ліцеї.
Напрямки роботи:
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах);
- є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.